Дата: 1943 рік
Підпис до фото: Foto, Sdkfz, Geschutz, Ruckzug, Krementschuk, Russland.
Напівгусеничний тягач Sd.Kfz.10 (Sonderkraftfahrzeug – спеціальних моторизованих транспортних засобів) широко використовувався у всіх великих битвах Другої світової війни. Він відрізнявся чудовою прохідністю під час руху бездоріжжям і постійно підтверджував свої високі всюдихідні якості на Східному фронті, де в зимовий та осінній періоди дороги перетворювалися на справжню пастку для колісної техніки.
Одним словом «Демаг» Sd.Kfz.10 був важливим елементом моторизації вермахту, виконуючи різні завдання, в тому числі і з протиповітряної оборони польових аеродромів люфтваффе. Тягач був побудований за схемою компонування з переднім розташуванням двигуна, передньою керованою віссю і гусеничним ходом замість заднього моста.
Артилерійський тягач Sd.Kfz.10 був оснащений шестициліндровим карбюраторним двигуном рідинного охолодження «Майбах» HL42TUKRM, що розвивав потужність 73 6 кВт при 2800 об/хв. За повної маси машини 3,4 т питома потужність двигуна становила 21,65 кВт/т. З двигуном взаємодіяла трансмісія, до складу якої входили планетарна коробка передач “Майбах Варіорекс” VG 102 128Н, що забезпечувала рух вперед на семи швидкостях і назад – на трьох, дводискове сухе зчеплення з гідравлічним управлінням “Фіхтель унд Саксмекано” PF220K /Перро».
Силова установка дозволяла тягачу рухатися шосе з максимальною швидкістю 65 км/год. При русі дорогою з твердим покриттям споживання палива становило 40 л на 100 км шляху, а при їзді бездоріжжям збільшувалося до 80 л на 100 км. Запас ходу з повним баком складав 275 км.
Тактико-технічні характеристики Sd.Kfz.10:
Класифікація: Напівгусеничний всюдихід
Роки експлуатації: 1938–45
Конструктор: Demag
Розроблено: 1934–38
Виробник: Demag, Adlerwerke, Bussing-NAG, MWC, MNH, MIAG, Saurerwerke
Роки виробництва: 1938–45
Усього випущено: Approx. 14,000
Варіанти: Sd.Kfz. 10/1, Sd.Kfz. 10/2, Sd.Kfz. 10/3, Sd.Kfz. 10/4, Sd.Kfz. 10/5
Характеристики
Маса, кг: 4900
Тип та модель двигуна: Maybach бензин. 6-циліндровий, з водяним охолодженням HL42 TRKM
Швидкість, км/год: 75 (по шосе)
Питома потужність, л.с./т: 21.3
Потужність двигуна, к.с.: 100
Запас ходу, км: 300 (по шосе); 150 (по пересіченій місцевості)
Підвіска: торсіонна
Довжина, мм: 4.75
Ширина, мм: 1.93
Висота, мм: 2 (overall)
Екіпаж (розрахунок): 2 + 6