Site icon Околиці Кременчука

Водна міліція міста Кременчука

Лінійне відділення міліції у речпорті Кременчук

Вперше такі правоохоронні структури, як річкова міліція, були створені наприкінці 19 століття як спеціальний орган для охорони громадського порядку на водних просторах Санкт-Петербурга.

Після Жовтневої революції, 25 липня 1918 року було видано декрет Народних Комісарів «Про створення водної міліції», тому цю дату і прийнято вважати днем ​​її створення. У зв’язку з декретом Народних комісарів від 03.04.1919 вся міліція переходить на державне фінансування.

З початком Великої Вітчизняної війни виникла необхідність створення централізованої водної міліції. Вона була створена 27.07.1942 року – водній міліції було поставлено завдання з охорони громадського порядку, боротьбу з кримінальною злочинністю та крадіжки соціалістичної власності на водному транспорті.

Про річкову міліцію у складі МВС України інформації не досить, відомо, що практично підпорядковувалася Управлінню транспортної міліції ГУМ МВС СРСР, але у 1957 році воднотранспортна міліція була передана з союзного до республіканського підпорядкування. Що спричинило входження водної міліції до системи місцевих УВС.

Патруль водної міліції біля порту

Про річкову міліцію у м.Кременчук мало що відомо, співробітників які працювали безпосередньо у водній міліції залишилося мало, зі спогадів інспектора інспекції у справах неповнолітніх майора міліції у відставці Солохи Володимира Макровича відомо, що у 1941 -1945 роках у річковій міліції Кременчука працював 1 співробітник , виставлявся як постовий міліціонер. З 1946-1947 років у річковій міліції Кременчука, яка називалася НКВС на воді, працювало вже 4 співробітники, начальниками були Литвиненко Микола Васильович, Черничко В.М.

З 1973 року було створено Українське Управління внутрішніх справ на транспорті – де було об’єднано повітря (аеропорти), залізничний та водний транспорт та з 1973 року міліцію перейменували на Лінійний відділ міліції у річковому порту Кременчук, яка була підпорядкована Дніпровському відділу міліції на водному транспорті. .Київ та особовий склад 17 співробітників разом з лінійним пунктом міліції пристані Світловодськ, на той час відділення мало такі транспортні засоби – мотоцикл, автомобіль «Москвич», човен «Прогрес», міліція була розташована на дерев’яному дебаркадері на річці Дніпро в районі справжнього річкового вокзалу .

Співробітники лінійного відділення у речпорті Кременчук у 1980 році брали активну участь в охороні громадського порядку на олімпійських іграх у таких містах як Канів, Бориспіль, Сімферопль – Солоха В.М., Гончаренко В.І. Стельмащук Є.Ф. за що особисто нагороджені міністром МВС СРСР Щолоковим іменними подарунками – за обслуговування чартерних буквених урядових літаків.

У цей період було відзначено МВС СРСР як найкращого співробітника відділення Чернова В.І. який особисто затримав особливо небезпечного злочинця, який втік із ВТК №69. Чернов В.І. передавав свій досвід співробітникам у всій Україні.

З 1973 до 1983 року склад відділення становив уже 23 співробітники, начальником до 1986 року був майор міліції Ялірадянський А, А. З 1986 року відділення очолював майор міліції Костюк В.Ф.

Працювало лінійне відділення як на воді так і на суші, за що у 1989 році було нагороджено за найкращі показники в оперативно-службовій діяльності Українського УВС на транспорті МВС УРСР.

У 1986 році працівники водної міліції брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з них 2 офіцери та 11 сержантів, одного з них – Конько В. вже немає в живих.

Головним завданням обслуговування на той час були пристань Адамівка Черкаської області та пристань Мішурін Ріг Дніпропетровської області відстань між ними становила близько 150 кілометрів. На день зустрічали близько 42 ракет, метеорів, теплоходів, пасажирський потік становив 3-4 тисячі людей на день. Займалися і розкриттям злочинів – так наприклад, на Власівці було розукомплетовано кілька буїв – цей злочин було розкрито за добу, двох злочинців було засуджено до 15 років позбавлення волі.

Перевірка документів на плавзасіб

Злочини на водному транспорті виявлялися та попереджалися особовим складом відділення, більше їх виявлялося під час переходу вантажних барж річкою Дніпро. У районі Жовніно було скоєно збройний напад на баржу, яка йшла з вантажем сільськогосподарського призначення до порту Одеси, співробітники ЛВВС у речпорті Кременчук грамотно та оперативно спрацювали та затримали озброєних грабіжників у кількості трьох осіб.

Взагалі водна міліція обслуговувала туристичні теплоходи з охорони громадського порядку прямо на теплоходах, безпеці вантажів та інших пасажирських перевезень. Попередження браконьєрства було другорядним завданням Лінійного відділення у річковому порту Кременчук.

У 1985 році річкова міліція переїхала до приміщення нового річкового вокзалу, яке було здано в експлуатацію та у будівництві якого міністерство внутрішніх справ України, як стало відомо, брав безпосередню участь, тобто виділяло кошти на будівництво.

У цей же час 1986 року начальником ЛВВС у річковому порту Кременчук став підполковник міліції Черевко О.Г.

Після визнання України незалежною державою у 1995 році наказом було розформовано водну міліцію, аеропорти та підпорядковано безпосередньо обласним УВС.

Ліквідовано лінійний пункт міліції на пристані Світловодськ через брак коштів. З 32 співробітників водної міліції залишилося 28 надалі скорочення було дедалі більше.

1999 року на чолі ЛВ у речпорті Кременчук став підполковник міліції Парсяк О.В. В цей же час було скорочено чергову частину, інспектора ВБЕЗ, інспектора КР та міліцію виселили з річкового вокзалу у зв’язку з переходом його у приватну власність.

З 2003 до 2008 року річкову міліцію очолював майор міліції Булін В.В.

З 2008 до 2010 року її став очолювати майор міліції Терелі С.М.

З лютого 2010 року начальником лінійного відділу у річковому порту Кременчук призначено ст.лейтенанта міліції Мартиша О.Ю.

Основні завдання водної міліції:


Автор: Мартиш Олександр Юрійович, екс-начальник лінійного відділення міліції у речпорті Кременчук

Джерело інформації: УМВС України в Полтавській області – офіційний сайт

Exit mobile version